Houserules
Altid...
Generelt
- Regler: Vi spiller efter reglerne fra Diablo bøgerne først og fremmest. Derefter er det DnD 3rd edition, som gælder.
- Tilladte bøger: Diablerie (klasser, feats, skills, spells, items og våben)
- Snak: Da det er dungeon crawl og derfor meget kamp orienteret, så vil jeg
gerne lægge nogle regler ned over snak under combat. Det er naturligvis tilladt at fyre en sjov
bemærkning af, men det er ikke tilladt at føre samtaler omkring ikke-ingame-relaterede ting eller regler.
- Ved regeltvivl: DM vil høre spillerne og derefter lave en ruling for at komme videre.
- Man må hellere end gerne beskrive sine handlinger i malende vendinger. Bortset fra det vil snak følge de normale regler: en enkelt sætning
eller ordre er en free action, en længere beskrivelse er en action eller en full round action. Jeg kan og vil fratage folk deres tur
hvis de bruger den til snak. Lad os gøre kamp handlingsmættet og hurtigt.
- Kamp i øvrigt: Det ville være godt hvis man var klar til sin tur, når den kom og i øvrigt havde slået sine terninger på forhånd.
Især når I får flere angreb.
Levelskifte
- Der er normal statgain hver 4. level, således at man kan lægge 1 til en vilkårlig stat.
- Ingen multiclassing
XP og død
- Der gives fælles XP
- Ved en PC'ers død vil hele gruppen opleve et XP tab.
- Hirelings får deres del af XP.
Healing
- Normal umagisk healing: Man får sine hit points, stat points mv tilbage som ifølge reglerne.
- Magisk healing: En healing potion vil ikke automatisk føre én op på over 0 hit points. En healing potion healer det den
nu healer og stabiliserer en person. Hvis det ikke er nok til at komme over 0 hit point, så er det bare ærgeligt.
Bevægelse i kamp
- Tumble: Tumble gennem fjenders threat-område giver anledning til et opposed reflex-check ud over de normale DC'ere.
Hvis man ikke klarer sin DC eller hvis fjenden's reflex er højere end ens tumble, så får fjenden et AoO.
Feats
- Toughness: Denne feat giver +3 hp og lov til at slå en etter på sin hit dice om (én gang for hver level)
efter man har taget featet. Dette er den samme house rule som vi normalt kører med her (dvs featet stacker).
Klasse specifikke ting
- Sorcerer og necromancer: Disse to klasser får bonus spells for høj ability score (som normalt).
- Barbarian og amazon: Disse to klasser har swim, jump og climb som class skills.
- Necromancer: Bone armor (spell) er en magisk skjold som har hit points (spell beskrivelsen).
Den tager ikke skade hvis man sigter efter target for denne spell (dvs efter necromanceren). Men man kan i stedet sigte
efter armoret (AC for armor svarer til AC mod touch for bæreren af bone armor).